14 Ocak 2011 Cuma

eyyvah eyvah





özlemimden çatlatan film. "memleketimi" anlatan . memleketim çanakkale olmasa bu kadar güler miydim bilmiyorum. size garanti verebilirim ki her ufacık ayrıntısı bile gerçekçi, buram buram bizim oralar..

---- spoiler----
bir çanakkale'li olarak izlerken zevkten 2342342904 köşe olduğum, çanakkalem'in şivesi -olsundu beya, ayvan, iç de bile, ojgeldin-, çanakkalem'in denizi - hüseyin'in istanbul'da -bakırköy'e babasın aramaya geldiğinde- gördüğü turkuaz renkli yüzüğün taşı için dediği gibi; bizim denizin rengi-, çanakkalemin sessiz, sakinliği ve dinginliği-hüseyin'in pot kırarak anlattığı; bizim orada ömürler uzundur baba. ortalama yaş 65! çanakkalem'in çiçeği, havası, suyu, dostluğu, sevdaları, sıcaklığı, hep bahar oluşu..

geçtiği yer tam olarak geyikli köyü. huy, suy, konuşma ve insanların birbirlerine kenetli, sımsıcak yaşayışlarıysa tüm çanakkale. mis gibi sinmiş filme kokusu.
oraların insanının cinlik düşünürken bile saflığını gösteren bittiğim diyalog;

hüseyin badem : abla, iki çay, bir tost'a 26.5 lira mı verilirmiş, ben geyikli'de sana oğlak kestiririm bu paraya beya.
firuzan: olm, burası istanbul onun üstüne 500 daha koy, adam kestirirsin bu şehirde..!!

onlarca güldüren sahneden aklımda kalan diğerleriyse;

- cinayete tanık olan firuzan ve hüseyin'in yaptıkları yaran kör taklidi,

- hüseyin'in birini suçlarken kullandığı muhteşem repliği; senden ötürü!

- sevdiği kız hemşire müjgan ile konuşurken saçmalaması;

müjgan: ben uzun vadeli planlar yapmıyorum.
hüseyin badem: ben hiç yapmam zaten.
müjgan: neden?!
hüseyin badem: ee tutmuyor..

- köpekten kaçışları; err sabahh er sabah bu ne beya!
---- spoiler----

daha niceleri. yahu beğenmemem elde değil. demet akbağ - o ne bacaktır- , ata demirer, özge borak- ki bu filmdeki tarzı çok yabancı- özellikle taş gibi oynamışlar.
senaryosundan çok beni ilgilendiren kısmı çanakkaleydi zaten. bir de o bozcaada yazılı arabalı vapurunu gördüm ya olay bitmiştir benim için.
tek eleştireceğim şey; sonu. evet böyle bitmese iyiymiş. gidip köye kız istenecekti daha, dede ile nine babayı affedecekti. neden olmuş bu acele bilemedim.

çoğalarak gülümsetiyor. kült film falan değildir tabi. çok başarılı çekimleri var dersem bu da abartı. fakat sıradan, bizden ve sıcak.

güzel olmuş üseyin beya.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder