14 Ocak 2011 Cuma

la fille sur le pont

çok özel bir film.

---- spoiler ----
şans.. hepimizin kendimizde olmadığından yakındığı o lanetli duygu. adele için bıçak sırtından su yüzüne çıkıyor.

- şu kıvrımlı, yapışkan sinek kağıtlarını bilir misiniz? onlar gibiyim. çevremdeki tüm pislikleri üzerime topluyorum!

bir adam sonra hasbelkader şansıyla adele'ye sesleniyor köprüde:

- "hata yapmak üzere olan bir kıza benziyorsun..."

mutsuz olmayı dahi beceremiyorum derken aynı zamanda bana bir şey olmasını bekliyorum diyebilecek kadar içinde yaşama azmi olan melek kız.
bilemediğinden bunu, çıkar yolu bulamadığından, tükenişi için bir yol olur maksadıyla kendisini teslim ediyor usta ellere. kör atışlara daha da ötesi.
sonra o soğukkanlılığı, o kendini tutamayan, hislerine ket vuramayan yapısıyla hayran bırakıyor kendine izleyicisini. gözlerindeki hüzün başlı başına filmi taşıyabilir hatta.

her kurduğu cümleden sonra gabor'u kendisine hayran bırakıyor.
diyor ki; insanların aşık değilken, delice aşık gibi görünüyor olması tuhaf değil mi?

şansına kendi de inanmaya başlıyor, ve gerçekten insan izlerken acaba diyor!
---- spoiler ----

türk ezgileriyle bi an silkelenip kendine getiriyor insanı film başında ve sonunda.
tindersticks'den another night in ile hipnoz ediyor.
tüm sountrackleriyle büyülüyor!

vanessa paradis sen ne lokum hatunsun!
bıçak bi tarafına gelecek diye stresten ben öldüm lan. kıyıp riske atılır mısın sen.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder